Mozgástippek változókorra

valtozokorimozgas_kiemeltkep

Szerző: Marján Melinda

Mozgástippek változókorra

A menopauza minden nő életében egy hatalmas változás, ilyenkor testünkben és lelkünkben is átalakulások mennek végbe, ezért fontos, hogy ezt az időszakot arra szenteljük, hogy gondoskodjunk magunkról és egészségünkről. Rendszeres testmozgással rengeteget segíthetünk testünknek felkészülni a változásokra, ezért érdemes még a menopauza kezdete előtt kipróbálni pár mozgásformát.

Miben segít a mozgás menopauza alatt?

Rengeteg nő veszít hasi tájékon lévő izmaiból változó korban és ugyanerre a területre kerül a legtöbb lerakódott zsír is. Ezt rendszeres testmozgással megelőzheted, illetve további izomtömeget növelhetsz. Menopauza után elkezdődik a csontszövetek ritkulása, mely szintén lassítható rendszeres sportolással, így a csonttörések és csontritkulás is megelőzhető. Ha fitt maradsz ebben az időszakban és így fenntartod az egészséges testsúlyodat, azzal nagyban hozzájárulsz, hogy később ne alakuljon ki szervezetedben rákos megbetegedés. Ezeken kívül a hangulatodra is jó hatással van. Sportolás közben felszabadulsz és csökken a depresszió vagy levertség érzetének lehetősége. Már te is láthatod, hogy érdemes rendszeresen sportolni. De melyek azok a mozgástippek változókorra, amiket mi ajánlunk? Lássuk csak!

Aerobic mozgásformák

Egy átlagos középkorú hölgynek nagyjából heti 150 percnyi közepes nehézségű vagy heti 75 percnyi nagy nehézségű aerobic mozgásra van szüksége ahhoz, hogy egészséges maradjon és fenntarthassa normál testsúlyát. Így érdemes olyan mozgásformát választanod, amit ebben az időmennyiségben rendszeresen tudsz végezni anélkül, hogy túlságosan megerőltesd magadat. Nem muszáj rögtön fitneszterembe menned, próbáld ki a joggingot, biciklizést, úszást vagy vízi tornát. Ha eddig nem sportoltál sokat, kezdd egy napi 10 perces sétával és innen növeld a teljesítményedet. Meglátod, hamarosan sokkal jobb lesz a közérzeted és állóképességed is.

valtozokorimozgas_1

Izomtömeg növelő edzések

Ilyen edzésformák végzése heti két alkalommal ajánlott, ha szeretnél formában maradni és megelőzni a felesleges zsírpárnák kialakulását. Érdemes eljárni edzőterembe vagy kipróbálni a parkokban kihelyezett fitneszgépeket, amelyek segítségével nagyban hozzájárulhatsz tested formálásához és állóképességed fejlesztéséhez. Hívd el barátnőidet is és edzetek együtt! Máris sokkal vidámabb lesz a sportolás.

valtozokorimozgas_2

Nyújtógyakorlatok

Érdemes kipróbálnod a jógát, illetve más nyújtógyakorlatokat is végezned, mivel ezekkel fejleszted hajlékonyságodat. Ráadásul a nyújtás minden egyes sportolás alkalmával egy fontos lépés. Még akkor kell elvégezned, mikor izmaid melegek és nyúlásra képesek, így érdemes megtanulnod pár mozdulatot, amit ilyenkor is alkalmazhatsz. Kevésbé lesz izomlázad és jobb lesz a közérzeted is.

valtozokorimozgas_3

Maradj motivált!

Most már látod, hogy melyek azok a mozgástippek változókorra, amelyeket mi javasolunk, de hogyan érheted el, hogy a kezdeti lelkesedés ne hagyjon alább? Tűzz ki reális és megvalósítható célokat. Nem kell egyből maratont futnod minden nap, ha eddig nem mozogtál rendszeresen. Először vállalj egy fél órás sétát vacsora után és onnan növeld a teljesítményedet, illetve próbálj ki más mozgásformákat is. Folyamatosan növeld az elérendő célokat! Ha már elértél egy teljesítményt, ne állj le ott, akarj mindig kicsit többet. Hívd magaddal párodat, barátaidat is. Sokkal lelkesebben fogsz hozzáállni a mozgáshoz, ha valakivel megoszthatod azt és így motiválhatjátok is egymást. És ne feledd, nem muszáj drága edzőtermi bérleteket vásárolnod egyből, rengeteg ingyenes lehetőség is van a különböző sportok és mozgásformák gyakorlásához, mint a futópályák és kültéri fitneszgépek.

valtozokormozgas_4

Amellett, hogy elmeséltük, melyek a legjobb mozgástippek változókorra, tudjuk, hogy a rengeteg sport mellett fontos a pihenés  és a relaxáció is. Ezért kényeztesd tested és lelked különleges Antistressz kezelésünkkel, amellyel feltöltődhetsz energiával. Hagyd, hogy illóolajaink elvarázsoljanak és a kezelés során felhasznált tiszta hyaluronsav és kollagén ampullák kisimítsák bőrödet.

Kozmetikai kezeléseink 40 év felettieknek

online

szalon1SZABÓ IMRE HAIR & BEAUTY – PEST
1056 Budapest, Belgrád rkp. 26.
+36 1 318 0410
+36 70 635 2235
pest@szaboimre.hu
Nyitva tartás:
hétköznap 07:00 – 20:00
szombaton 08:00 – 16:00
vasárnap zárva

szalon2SZABÓ IMRE HAIR & BEAUTY – BUDA
1013 Budapest,Krisztina krt. 45.
+361 212 4407
+36 70 63522 26
buda@szaboimre.hu
Nyitva tartás:
hétköznap 08:00- 20:00
szombaton 08:00 – 16:00
vasárnap zárva