Hogyan előzzük meg a hőgutát és igyunk eleget ezen a nyáron?

Hőguta2

 

Egyre inkább benne vagyunk a nyárban, 30 fok fölötti hőmérsékletek is előfordulnak és sokan a tengerparton nyaralnak. Egészségünk megőrzésének és a jó közérzetnek az alapja az elegendő folyadékbevitel. Napozás közben könnyen megfeledkezünk az olyan ránk leselkedő veszélyekről, mint a hőguta. Az amerikai Center forDisease szerint évente átlagosan618-an halnak meg hőguta következtében az Egyesült Államokban.

Ahogy a hőmérséklet újabb rekordokat dönt, úgy az emberi testnek is egyre több vízre van szüksége a megfelelő működéshez. Ha a test nem kap elég folyadékot kimerültség tünetei állnak elő és hőguta következhet be percek alatt. A hőguta a testhőmérséklet gyors emelkedésével jár együtt. A belső hőmérséklet 37 Celsius fokról 41 fok fölé kúszhat 15 percen belül. Ezt megelőzi az ún. kimerültség érzés, melyet hányinger, izomgörcs, erős izzadás és gyenge pulzus kísér. Ha a hőguta jeleit tapasztalja létfontosságú, hogy azonnal hagyjon abba minden megerőltető tevékenységet, menjen árnyékba és igyon egy kevés hideg vizet.

A hőguta megelőzésének egyik legalapvetőbb módja az elegendő mennyiségű és minőségű folyadékbevitel.

Ne várjuk meg amíg szomjasak leszünk, hanem folyamatosan igyunk vizet a nap folyamán, hisz az emberi testnek körülbelül 9-13 pohár vízre van szüksége egy nap.

young elegant woman holding a banner on a white background

Tipp:
Próbáld ki 2 hétig kötelezettségek nélkül a Clearearwater ballonos tisztított vizét.

http://www.clearwater.hu/probalja-ki-vizadagoloinkat-egy-ballon-viz-araert/